Friday, 23 August 2013

Koska tämmösiä me ollaan

Taas on tällä viikolla pieni feministi sisälläni herännyt, kun on telkkaria katsonut. Tai pikemminkin mainoksia. Niin kuin siinä ei olisi tarpeeksi, että kaikki naispääosat tai -sivuosat telkkarissa tuntuvat rakentuvan miehen etsinnän ympärille, niin sitten toki mainoksetkin rakennetaan vitun siisteiksi karikatyyreiksi.

Ensin tämä yleisempi kuvio, jossa parisuhteilevat nainen ja mies etsivät hotellia. Eli Trivagon mainos.


Tässä pistetään halvalla kivasti sekä miehiä että naisia. Mies ensin ohons unohtaa, että on menossa naisen kanssa reissuun, koska semmosia ne miehet on hahhah. Sitten etsitäänkin yhdessä sopivanlaista huonetta ja mies tarjoaa ensin erillisiä sänkyjä koska ei miehet tämmösistä jutuista perusta ja sitten sellaista perushuonetta koska eihän ne miehet mistään estetiikasta tajua hahhah. Nainen vastaa haasteeseen löytämällä maailman hempeimmän sohvatyyny-kuivakukka-maalaisromantiikkahuoneen koska semmosista me naiset tykätään. Mies ei tietenkään tästä pidä koska miehet tykkää vain nahasta ja tummansinisestä askeettisuudesta. Ja niin, mainitsinko, että se tietenkin on mies, joka sen huonevarauksen tekee koska miehet hoitaa näitä asioita?

Heti perään tulee sitten mainos, joka vetää aika hiljaiseksi.


MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU? Ilmeisesti Nivea-naisen suurimpia stressejä elämässä on miehen gameshow-suorituksen jännääminen yleisön puolella. Koska sitähän se naisen elämä on, miehen elämän yleisönä toimimista. Siellä voi sitten vähän jännitellä, mitä haasteita se miehen elämä mukanaan tuokaan ja paistatella sitten miehen loiston kajossa onnistumisten hetkellä. Kyllä kelepaa.

Vielä ylläribonuksena mainosangstille tämä Samsungin ohjekirjasesta löytynyt stereotypioiden multihuipentuma:

Koska vittu just näin.

Päänsärky tuli.

No comments:

Post a Comment